Promovarea prin SMS Marketing

SMS Marketing este o modalitate de promovare prin mijloace electronice care va permite sa lansati in orice moment campanii SMS si bulk SMS catre clientii si potentialii dvs. clienti, prin care sa promovati produsele si serviciile dvs., optimizand costurile si timpul alocat. Prin serviciul SMS Marketing puteti de asemenea sa transmiteti rapid comunicari si catre persoanele din cadrul companiei dvs., SMS-ul este cel mai eficient canal de marketing si comunicare directa.

 6 motive pentru care SMS marketing este superior celui prin e-mail.

1. Majoritatea audientei are un telefon mobil

60% din populatia globala detine telefoane mobile, iar 40% au acces la internet. Statisticile arata ca in fiecare an, creste cu aproximativ 4% numarul de utilizatori de telefoane mobile. Lasand statisticile deoparte, e greu sa ne imaginam ca exista persoane care nu au telefon mobil, fie el inteligent sau nu. Insa accesul la internet este accesibil doar unora dintre noi, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu toti utilizatorii de internet folosesc o casuta de mail virtuala. Din acest motiv, printr-o campanie de SMS-uri poti trasmite mesaje mai multor persoane, decat printr-o campanie de email-uri.

2. Rata de deschidere mult mai mare pentru SMS

Studiile arata mesajele de tip SMS au o rata deschidere de 98% si o rata de raspuns de 45%, in timp ce e-mail-urile se deschid in proportie de 28-33% si au o rata de raspuns de doar 6%. Asta inseamna ca de 3 ori mai multi oameni citesc mesajele de tip SMS, decat cele de tip e-mail.

3. SMS-urile au rata de click mult mai mare (CTR)

Rata de click reprezinta raportul dintre clientii care fac doar citesc si cei care fac click pe link-ul din mesaj. In medie CTR pentru SMS este de 19%, iar pentru mail-uri 3,2%. Oamenii in general nu au timp sau rabdare sa citeasca un email si sa ajunga la link, insa SMS-urile fiind scurte si concise au o sansa mai mare de a retine atentia clientilor.

4. Comunicare activa

Avand o rata de deschidere mai mare,  SMS marketing are si avantajul ca informatia ajunge aproape instant la receptor. Poti comunica orice, de la stiri, mesaje politice, pana la promotii si reduceri. Poti selecta audienta in functie de istoricul de cumparaturi si sa trimiti notificari despre produse care ar putea sa ii intereseze.

5. Calitate mai presus de cantitate

SMS-urile sunt limitate ca numar de caractere si te obliga sa transmiti informatiile cu adevarat importante, intr-o forma concisa, in timp ce atunci cand scrii un email ai tendinta de a adauga si informatii irelevante, existand riscul de a plictisi clientii.

6. SMS-urile sunt mai ieftine

Campaniile prin SMS marketing sunt considerate mai scumpe decat cele prin email, din punct de vedere al pretului pe mesaj. Insa campaniile prin email necesita creativitate si investitie in design, pentru a obtine email-uri compatibile cu toti clientii de mail, ajungand la un cost total mai mare decat comunicarea prin SMS.

Astazi, una dintre cel mai des intalnite intrebari cu privire la o campanie SMS marketing se refera la categoria de companie care ar trebui sa implementeze o astfel de strategie: companii mari, medii sau mici.

Aplicatiile web de SMS marketing si SMS Gateway  sunt un instrument extrem de util in gestionarea campaniilor SMS. Aceste aplicatii au o interfata inductiva si usor de gestionat. Avand in vedere ca astfel de servicii au un cost relativ scazut, este evident ca nu ai motive pentru care sa nu apelezi la aceasta tehnica de marketing in abordarea clientilor tai actuali si potentiali.

Cativa parametrii care trebuie luati in considerare atunci cand se lanseaza o campanie de promovare prin SMS marketing , se refera la: profilul audientei targetate (varsta, sex, preferinte etc.), marimea mesajului (numarul de caractere), fraze si propozitii atractive pentru utilizatorul final, reglementarile si legile in domeniu, rapoarte de analiza privind eficienta campaniei trimise etc.

Marile companii angajeaza experti in mobile marketing care planifica si trimit campanii SMS marketing, si care analizeaza statistic rezultatele acestora. Dar acest lucru este greu de realizat in cadrul unui IMM, intrucat, fie nu exista alocat un astfel de buget, fie nu se dispune de instrumentele si aplicatiile necesare acestui scop. Pentru a nu pierde avantajele obtinute prin promovare SMS, IMM-urile ar trebui sa caute terte persoane care pot oferi astfel de servicii la preturi avantajoase. Acestia pot fi consultanti pertinenti in realizarea strategiilor privind trimiterea de SMS-uri, iar IMM-urile ar inteleage astfel dinamica acestui domeniu inca relativ nou in marketing.

Top