Cum Realizezi Publicitatea Online ?

Termenul de publicitate online, adesea numită și marketing online sau publicitate pe internet este o formă de promovare a afacerii care se folosește de internet prin intermediul unor portaluri , bloguri , retele sociale si alte canale online pentru a livra mesaje promoționale unui public țintă. Sunt nenumarate exemple de portaluri unde se pot publica stiri Neamt sau anunturi gratuite pentru a propaga afacerea dumneavoastra in mediul online .

Cu alte cuvinte , definitiile celor doua tipuri de promovare sau publicitate sunt urmatoarele :

– publicitate „tradițională” = promovare prin ziare, radio, TV etc.

publicitate online = promovare prin internet si retele online .

Dacă ar fi să luăm toate etapele prin care trece un client, de la a auzi de noi până la a cumpăra sau chiar a ne recomanda, aceasta publicitate online se ocupă de fazele de notorietate și atragere.

Publicitate online pe FACEBOOK

Când vorbim despre publicitate online pe Facebook vorbim în primul rând de Facebook Ads. Deși promovarea pe Facebook se poate face prin mai multe moduri, cum ar fi crearea de postări pe pagină (organic) sau crearea și administrarea unui grup, Facebook Ads reprezintă vârful de lance al publicității pe această platformă.

1) Creează contul de reclame / Intră în contul pentru crearea reclamelor

Primul pas pentru a face publicitate online pe Facebook este să intri în contul din care poți crea reclame. Pe profilul personal, în dreapta sus, click pe acea săgeată cu vârful în jos, apoi dă click pe opțiunea Creează reclame pentru a intra în secțiunea de Administrare reclame (Ads Manager).

2) Alege scopul reclamei tale

Următorul pas in publicitate online pe Facebook este să alegem ce vrem să obţinem prin reclama noastră. Vrem să creştem numărul de like-uri al paginii, să creștem numărul de vizualizări al unui video, să creăm o reclamă care duce pe un site etc. În secțiunea Administrare reclame (Ads Manager), după ce am dat click pe Creează reclame, găsim toate acele obiective.

3) Creează contul și alege setările acestuia

După ce ai ales obiectivul, dă-i un nume contului, apoi click pe Creează un cont de publicitate (Create ad account) pentru a realiza publicitate online. La următorul pas, poți selecta limba, țara contului, moneda și fusul orar.

4) Alege cui vrei să arăți reclama

Acum urmează partea cea mai frumoasă a ceea ce inseamna publicitate online pe Facebook: targetarea foarte specifică. În această secțiune alegi cui vrei să fie afișată reclama.

5) Alege bugetul și livrarea

Bugetul total înseamnă că suma pe care o introduci va fi împărțită pe toată perioada pe care o alegi mai jos. Dacă alegi opțiunea buget zilnic, suma pe care o introduci va fi folosită pe zi. Ca să afli suma totală pe care o plătești pentru campania de publicitate online, va trebui să înmulțești acea sumă cu numărul de zile pentru care vrei să ruleze reclama.

6) Alege imaginea și textul reclamei

Ultimul pas pentru a crea o reclamă pe Facebook pentru publicitate online este să alegi imaginea/videoclipul și textul. Ai de ales între a arăta o imagine, mai multe imagini, un videoclip sau un montaj (videoclip format din 10 imagini). Apoi, introdu pagina web unde vrei să ducă reclama și textul reclamei.

Publicitate online pe INSTAGRAM

Pe Instagram funcționează cel mai bine acea publicitate online de tip promovare pentru produse care arată bine din punct de vedere vizual. Și noi, cu reclamele noastre, trebuie să ne adaptăm platformei și a tipului de conținut pe care oamenii îl așteaptă.

Publicitate online pe GOOGLE

Cunoscută și sub numele de Google Adwords, când vine vorba de publicitate online pe Google, avem mai multe posibilități:

  • Search Ads
  • Display Ads
  • Video Ads
  • App Ads

Astfel, pe orice platforma realizezi publicitate online, rezultatul va fi in majoritate unul favorabil deaorece retelele sociale sunt foarte populare in randul oamenilor in ziua de azi, neexistand o singura zi fara publicitate online.

Top